MEDIATRAINING

15 minutes of fame

Wie wil dat nou niet en hoe doe je dat dan?

Het kan een ongelooflijke kans zijn om in de media jouw verhaal te vertellen. Als je het goed doet op camera en de juiste toon weet te vinden kan je duizenden mensen bereiken. Een ondernemer met een prachtig product of een politicus met een goed idee kan hier geweldig mee scoren. Maar…. Je kan ook vreselijk door het ijs zakken. Media kunnen je maken en breken.

De voorbeelden zijn legio: Slecht voorbereid, te lange antwoorden, onvriendelijk, bewegen voor de camera of zo zenuwachtig zijn dat je een ongecontroleerde brij aan woorden uitbraakt. Daarom wil je dit trainen. Gratis voor duizenden mensen jouw boodschap verkondigen…. Jij kan het!

Bij veel mediatrainingen draait het om het ontwijken van vragen en het herhalen van de kernboodschap. Ik geloof in een andere aanpak. Je leert om goed voor een camera te staan en de boodschap zo te vertellen dat iedereen hem onthoudt.

Tijdens de mediatraining maken we gebruik van een camera. Het staan voor een camera is confronterend. Hier zijn tips en trucs voor om dat zo goed mogelijk te doen. Ik werk veel samen met cameraman Jorrit Meinsma. Hij heeft jaren ervaring op het gebied van media en film.

Ik wil mediabegeleiding

Inhoud van de training:

  • Regie houden voor, tijdens en na het interview
  • Storytelling
  • Verschillende types interview
  • Analyses mediaoptredens
  • Praktijk: aan de hand van casus verschillende type interviews oefenen voor de camera
  • Evaluatie van interviews

Na de training zal je beter je verhaal kunnen vertellen in de media. Je houdt een duidelijke structuur aan, geeft korte antwoorden, weet beeldend te spreken en hebt de touwtjes in handen. Kom maar op met die minutes of fame!